video av øvelsene

Her kan du studere inntaksprøvene ved NTG-U Asker.

Løpstestene 40m og 2000m vises ikke med video.

2000meter: gjennomføres ute, med intervallstart. Testen starter testen i oppreist posisjon med en fot foran den andre. Tidtaking: stoppeklokke/racesplitter.

40meter: Gjennomføres inne. Testen starter i oppreist posisjon med en fot foran den andre. Tidtaking: laser

Styrketestene og spensttestene skal gjennomføres kontrollert, med henholdsvis så mange repetisjoner du klarer eller så langt du klarer.

Alle tester som gjennomføres på tid registreres med lase (bortsett fra 2000m)

 

MOTORIKK – KROPPSKONTROLL

Utførelse av hvert delelement bedømmes.
Elementene under utføres på kommando i vilkårlig rekkefølge:
Framover rulle til stående
180 grader hopp med stødig landing
Bakover rulle til stående
Hjul
Hodestående til fremover rulle til stående
Hink med 90 grader rotasjon – Tre hink på hver fot
Håndstående til framover rulle opp i stående

Harres test

Gjennomføres på raskest mulig tid.
Framover rulle – sving rundt midtkjegle – hopp over og kryp under hekk x 3 – kryss mållinjen.

Ved riv gjennomføres nytt forsøk.
Avstand fra hekk til midtkjegle: 2,5m
Hekkhøyde: 70cm

LENGDE UTEN TILLØP

Tobeinssats og kontrollert landing. Bakerste punkt måles.

SIDEVEIS FORFLYTNING

To forsøk som hver er på 20 sekunder
Stå på en boks, plasser den andre boksen ved siden av den du står på og flytt deg over på ny boks. Gjenta i samme retning så mange ganger du klarer i løpet av 20 sekunder.
Antall flytt av boksene i de to forsøkene summeres opp.

Dimensjoner på bokser: 25 cm x 25 cm x 5 cm (bxdxh).

BALANSE PÅ BOM

Tre forsøk per bom, ingen tidsbegrensing. Gjennomføres barbeint.
Det plasseres ut tre bommer med forskjellig vanskelighetsgrad.
Gå baklengs og gjennomfør inntil 8 korrekte trinn pr. runde.
Antall korrekte trinn for alle tre bommer og forsøk summeres. Det gis maksimalt 72 poeng.
Ukorrekt trinn = tråkk utenfor bom, støttetrinn med motsatt fot i gulv, eller fall fra bom.

Dimensjoner på bommer: 300 cm x 3 cm, 300 cm x 4,5 cm og 300 cm x 6 cm. Høyde fra gulv: 4 cm.

SIDEVEISHOPP

To forsøk på 15 sekunder.
Hopp med samlede ben. Antall korrekte hopp for de to forsøkene summeres opp.

Dimensjon på list: 4 cm x 60 cm x 2 cm (bxdxh)

PUSH UPS

Start og avslutning av hver repetisjon på strake armer. Brystet skal berøre ballen hver gang.

Korrekt gjennomførte repetisjoner telles.