Informasjon om inntak ved NTG-U Kongsvinger

Ved spørsmål ta kontakt på tlf. 62 88 88 40 eller på e-post kongsvinger-u@ntg.no.

ØVELSER

Utholdenhet:

2000 meter løp på bane (tid måles)

Koordinasjon:

Harres (tid måles – ved riv må øvelsen gjennomføres på nytt
Sekvens i turn (gjennomførte elementer og utførelse bedømmes). Øvelsene gjennomføres fortløpende:

Framover rulle til stående *2 – 180 grader hopp
Bakover rulle til stående
Hodestående til fremover rulle til stående
Håndstående til framover rulle opp i stående og avslutt med hjul

Spenst/Hurtighet:

Stille lengde – landing på samlede ben (lengde måles)
5 steghopp (tobenshopp – etbenhopp høyre – ettbenshopp høyre – tobenshopp – ettbenshopp venstre – ettbenshopp venstre – landing samlede ben (lengde måles)
40m spurt (tid måles)

Styrke:

Hengende sit-ups (hengende med hodet ned i stativ. Albuer til knær. Fingrene skal berøre hverandre bak hodet. Korrekt utførte repetisjoner telles)
Pushups (korrekt utførte repetisjoner telles)

2000 meter gjennomføres på Skansesletta Friidrettsanlegg, resten av øvelsene gjennomføres i Kongsvingerhallen.